Roko Kerovec

Imati dobar groove, atraktivno muziciranje, glazbenu produkciju kao i autentično glazbeno zajedništvo za novu generaciju gospel glazbenika nije više tek glazbena logistika suvremenih evanđeoskih bogoslužja, već ništa manje nego jedna vrsta nasljedovanja Isusa Krista!

Ako vam je radio upaljen tijekom dana, i ako je podešen na neku od stanica koje puštaju stranu popularnu glazbu, velika je vjerojatnost da će svaki dan do vašeg uha doći note i ritmovi odsvirani od strane pojedinaca izniknulih iz pokreta kojeg artikulira i promovira website GospelChops (www.gospelchops.com ). No da prije svega vratimo film malo unazad…

 

U posljednja dva desetljeća, u mnogim urbanim evanđeoskim crkvama diljem SAD-a formirala se snažna glazbena zajednica koja njeguje glazbeničku izvrsnost doslovno vjerskom motivacijom. Imati dobar groove, atraktivno muziciranje, glazbenu produkciju kao i autentično glazbeno zajedništvo putem radionica, jam sessiona, bubnjarskih shedova (više bubnjara u istoj prostoriji koji improviziraju u isto vrijeme dinamički razmjenjujući sviračke trikove) za ovu novu generaciju gospel glazbenika nije više tek glazbena logistika suvremenih evanđeoskih bogoslužja, već ništa manje nego jedna vrsta nasljedovanja Isusa Krista! U prilog ovome je dovoljno poslušati prezentacije glazbenika okupljenih oko GospelChopsa kako govore o svom glazbenom razvoju integralno sa onim vjerskim, kako snagu kršćanskog karaktera izravno povezuju sa disciplinom i odgovornošću neophodnima za sviračko napredovanje i radu u glazbenim skupinama. Dobar groove je za njih znak ljepote Božjeg Kraljevstva a ozbiljnost pri komponiranju je istovjetna ozbiljnosti kojom propovjednik priprema svoju propovijed. Kristovo otkupljenje izgubljenih proslijeđeno je putem glazbenih učilišta pod okriljem GospelChopsa koje povlače djecu i mlade sa ulice te ih uključuju u programe glazbene izobrazbe dajući im šansu da se putem glazbe oslobode besperspektivnih života i okolnosti. Dakako, plod nije izostao: glazbenici koje GospelChops ili okuplja ili promovira danas pojedinačno kao session glazbenici nastupaju sa najvećim zvijezdama popularne glazbe (detalje vidi na njihovom website-u) tvoreći glazbenu tapiseriju naše svakodnevnice bez da smo toga svjesni. Ne treba posebno izdvajati da našavši se na glazbenom vrhu nisu zaboravili Isusa Krista u čije ime se njihov uspjeh i dogodio.

            Pa ipak njihova priča teško dobiva cjelovito priznanje. Dok sekularni glazbenici ne skrivaju svoje oduševljenje glazbenim umijećem bubnjara, basista, gitarista i klavijaturista okupljenih ili predstavljanih putem GospelChops-a kao i funk-rock-jazz stilskom fuzijom koju najčešće sviraju ovi mladci, kršćanska dimenzija njihove glazbe im ostaje u mrtvom kutu. Tko od sekularnih glazbenika zna ili vidi relevantnost bubnjarskog umijeća slavnog Vinniea Colaiute sa njegovom kršćanskom vjerom (Vinnie je putem bubnjarske udruge Drummers for Jesus labavo povezan sa GospeChops)? Možda se i ne bi moglo prigovoriti nezainteresiranosti glazbene javnosti za vjerska opredjeljenja glazbenika koje slušaju, ali prepoznati ulogu vjerske zajednice koja logistički omogućuje, potencira i ohrabruje ovu glazbenost je preduvjet samog razumijevanja glazbe koju se voli. Uspjeh ovih glazbenika se nije dogodio slučajno niti se on može pripisati isključivo iznimnom talentu pojedinaca: treba iz prve ruke vidjeti bogoslužja u ovim evanđeoskim crkvama gdje se na strani glazbenika u crkvi gurkaju mladi sa svojim instrumentima izmjenjujući se tijekom bogoslužja, ili pak vidjeti zajedničke sessione u samoj crkvi gdje se kroz zajedništvo ohrabruje i potiče sviračka izvrsnost kao prirodna ekstenzija vjere u Krista. Atraktivnost glazbe GospelChopsa se ne može odvojiti od ovog rasadnika u kojem je i zakuhana bez da se ne izgubi njezina puna snaga i smisao.

            S druge strane, podrška od strane crkava je također sramežljiva. Nenaviknuti da kršćansko posvećenje (razvoj karaktera) bude stavljeno u izravnu vezu sa funk groovom - kršćanski vođe razumljivo ali i neopravdano sporo priznaju glazbenost GospelChopsa kao izravan plod Evanđelja. Humanitarni aspekt ove (ili bilo koje druge) glazbenosti koju bi kršćani marljivo razvijali nije upitan u kršćanskim zajednicama, kao ni njezina uloga u ohrabrenju duhovnog zanosa, ali uzdizanje glazbe na razinu izravnog medija Evanđelja Isusa Krista kao integralan dio kršćanskog razvoja ravnopravnog sa npr. molitvom je još uvijek prevelika egzotika za mnoge ljude vjere. 

            Usprkos problemima, GospelChops je pokret koji raste. Zahvaljujući glazbenoj kvaliteti te pouzdanosti i pristupačnosti glazbenika postaje sve vidljiviji i otvara vrata za moguće druge glazbene pokrete koji će zauzeti svoje mjesto u kršćanskom življenju. Grad na gori se ne može sakriti, kao ni svijeća na stolu – govori Isus, stoga ne treba brinuti za budućnost glazbe kao medija Evanđelja. Dok se ona neće stidjeti Isusa kao srca svog stvaralaštva, biti će poput grada na gori: zorna i veličanstvena.