Roko Kerovec

Imati dobar groove, atraktivno muziciranje, glazbenu produkciju kao i autentično glazbeno zajedništvo za novu generaciju gospel glazbenika nije više tek glazbena logistika suvremenih evanđeoskih bogoslužja, već ništa manje nego jedna vrsta nasljedovanja Isusa Krista!

Ako vam je radio upaljen tijekom dana, i ako je podešen na neku od stanica koje puštaju stranu popularnu glazbu, velika je vjerojatnost da će svaki dan do vašeg uha doći note i ritmovi odsvirani od strane pojedinaca izniknulih iz pokreta kojeg artikulira i promovira website GospelChops (www.gospelchops.com ). No da prije svega vratimo film malo unazad…

 

Read more...

Sa vizualnom jednostavnošću pozornice, boja i projekcijskog platna (na kojem se vrte riječi pjesama) Hillsong je na zagrebačkom koncertu 13.09.'11., u organizaciji riječkog Bono Recordsa, predstavio svoj novi album „God is able“ i unplugged verziju  „Chapel“. Albume su u simpatično duhovitoj maniri na samom početku podijelili nekolicini sretnika, skupa sa nekoliko majica od kojih je jedna bila sa potpisom svih članova benda. Zatim su najavili kako će cijeli koncert biti u slavljeničkom tonu i kako „danas žele uzdići ime nad svim imenima“. Uzevši u obzir da nikada prije nisam bio na koncertu nekog kršćanskog benda, nisam bio siguran što očekivati.

Read more...

Tradicionalno, većina filozofskih potraga odvijala se na sveučilištima, a većina duhovnih razmišljanja u crkvama. Međutim, izgleda da se to zadnjih godina promijenilo. Nick Pollard iz Damarisa održao je predavanje o filozofiji i duhovnosti u suvremenoj popularnoj kulturi

U predgovoru knjizi Iza ruba pričam priču o troje ljudi s kojima se osjećam kao da sam postao prijatelj posljednjih godina. Možda ćete ih prepoznati.

Bridget ima oko trideset godina. Pametna je, kreativna i uspješna i upravo je krenula sa odličnim novim poslom u televizijskoj produkciji. Večeri provodi jedući i pijući s prijateljima i naizgled ima sve. No većinu noći u svoj dnevnik zapisuje svoj osjećaj neuspjeha i očaja. Očajnički želi naći muškarca koji će joj se istinski posvetiti – umjesto da ju samo iskoristi i ostavi. Koprca se od žarke afere do straha trudnoće. Brine se o tome da će umrijeti sama i da će ju pojesti njemački ovčar. Uvjerena je da bi sve bilo u redu kad bi samo mogla smršaviti, prestati pušiti i igrati loto.

Read more...

Kako znamo kome ili čemu vjerovati? Ovo je jedno od ključnih pitanja o svijetu u kome danas živimo. Toliko se tvrdnji natječe za naše povjerenje: bilo da su to političke stranke koje halabuče za naše glasove, kompjuterske tvrtke koje vam govore da je njihova nova naprava „čarobna i revolucionarna“, ili obilje religija koje sve tvrde da znaju istinu. Svaki dan moramo donositi odluke o tome kome ili čemu vjerovati. Kako odlučujemo što je zaista vjerodostojno? Kroz svoje likove, Dokaz istražuje neke od različitih pristupa kojima se može krenuti po odgovor na ovo pitanje.

Read more...

Što ćete napraviti kada ste, slijedeći svoj poziv, suočeni s prijetnjom smrti, ali postoji izlaz? Hoćete li ignorirati prijetnje i nastaviti raditi ono u što vjerujete? Hoćete li otići, shvaćajući prijetnje kao legitiman nagovještaj toga da ste izvršili svoju dužnost? Ili je to odustajanje? Ovo su pitanja s kojima se suočava grupa cistercitskih redovnika u O bogovima i ljudima dok islamski ekstremizam prožima njihovu regiju. Otprilike utemeljen na događajima u Sjevernoj Africi u ranim 1990ima, film slijedi ovih osam muškaraca dok se bore sa svojim pozivom te da li da odu ili ostanu u svom samostanu.

Read more...

Dobri pastir je polagani film koji je okupio zvjezdanu ekipu, no zbog toga nije ništa manje izazovan. Robert De Niro očekuje mnogo od svoje publike u vidu onoga što je, priznaje se, prilično razvučena priča o povjerenju i izdaji. Kao rezultat toga, mnogi odustaju od truda. Ono što je tobože špijunski triler odbacuje se kao preintelektualizirano te začudno hladno ili ne-dirljivo. Matt Damon je očito dobio upute da glumi Edwarda Wilsona što više emocionalno osakaćeno što može (te u tom pogledu nije jako daleko od Anthonyja Hopkinsa kao g. Stevensa, bolno ukočenog batlera u Ostacima dana). Stoga je teško navijati za protagonista, osim ako to ne uključuje meškoljenje i frustraciju radi njega! Nema sumnje u iskrenost njegovih motiva ili emocija, no kako ga kosi svaki vjetar međunarodnih afera od Drugog Svjetskog Rata do debakla u Zaljevu Svinja pod Kennedyjevim predsjedništvom, 'više dobro' razjeda njegovu ljudskost. Koliko god film ima mana, isplati se ići u korak s njegovim sporim sagorijevanjem. Slike i dijalozi iz filma ostale su mi u mislima danima. Ono što čini Dobrog pastira tako izazovnim nije njegova dužina niti političke komplikacije u njegovoj radnji, nego britka analiza onoga što sačinjava povjerenje i odanost – pogotovo kad se različite odanosti sukobe. I na kraju, potraga za znanjem koja je tradicionalno pripadala samo Bogu, rezultira u tome da se moraju donijeti odluke za koje je ograničeni i grešni ljudski um beznadno nekvalificiran.

Read more...

Sadržaj

Radnja filma „Knjiga iskupljenja“ (The Book of Eli, 2010) smještena je 30ak godina nakon što je svijet ostao uništen zbog nuklearnog rata. Zakon i red su nestali, hrana i pitka voda postoje u vrlo malim zalihama, jako malo ljudi se sjeća svijeta kakav je postojao prije rata. Priča prati čovjeka imenom Eli (Denzel Washington), usamljenog putnika s misijom. Eli nosi kopiju Biblije, vjerujući da mu je Bog dao zadatak da je čuva. To je vjerojatno posljednja kopija na svijetu, nakon što su ljudi uništili svaku Bibliju koju su mogli naći vjerujući da je upravo ta knjiga bila glavni uzrok rata.

Read more...

Sažetak

U režiji i po scenariju Bena Afflecka, u Gradu (Town, 2010) Ben Affleck glumi Douga MacRaya koji, zajedno sa svojim najboljim prijateljem Jemom Coughlinom (Jeremy Renner), vodi tim od četvero pljačkaša u bostonskoj četvrti Charlestown. Film počinje njihovom drugom pljačkom, nakon što su uspješno orobili pet armiranih kamiona i jednu banku. Tijekom filma Doug je rastrgan između svoje odanosti svojoj zamjenskoj obitelji Coughlinovih te zajednici Charlestowna, i svojih rastućih osjećaja prema voditeljici banke Claire Keesey (Rebecca Hall) s kojom bi mogao podijeliti vrlo različitu budućnost.

Read more...

Godinu prije nego što se pojavio u filmu čija je radnja igranje s ubrojivošću i stvarnosti, Leonardo DiCaprio je snimio Otok Shutter (Shutter Island) – film koji bi također mogli opisati istim riječima. Mnogi su kritičari komentirali sličnost između glumčeva lika Cobba u filmu Početak (Inception) i uznemirujućeg Teddy Danielsa u Scorsesovom hororu. Obojica su muškarci proganjani gubitkom svojih voljenih koji su zbog krivnje dovedeni do ruba razuma. Obojica su na neki način ušli u kompleksni svijet snova kako bi izbjegli bol.

Susrećemo inspektora Danielsa i njegovog novog partnera Chucka (Mark Ruffalo) dok njihov trajekt izlazi iz magle ploveći prema bolnici za duševno oboljele kriminalce. Smještena na dalekom i olujnom otoku Shutter, bolnica je bila poprište neobjašnjive misterije. Osuđena ubojica Rachel Solando (Emily Mortimer) nestala je iz svoje ćelije bez ikakvnog traga ostavivši za sobom samo misterioznu poruku „Tko je 67?“

Read more...

Koliko biste daleko otišli da spasite vlastitu obitelj? Biste li ubili nekoga? Teret Stuarta St.Paula, veličan kao britanski odgovor na Taken, suočava stanovnika Leedsa Gabea Taylora (Billy Murray) s bandom nemilosrdnih trgovaca ljudima kada otmu njegovu kćer jedinicu.

Gabe vodi dvoranu za boks te posao iznajmljivanja prijenosnih zahoda. Kad se njegov zaposlenik i budući zet Zaf (Stephen Uppal) slučajno popne u jedan od zahoda upravo dok ga kradu, Gabe i njegovi suradnici odjednom se nalaze licem u lice s rumunjskom bandom trgovaca ljudima, koje vodi divlji Cristi (Danny Midwinter). Oni napadnu bandu te povrate i Zafa i ukradene zahode, usput ubijajući jednog od članova bande. Cristi se osvećuje otimanjem Gabeove kćeri Julie (Laura Aikman). Tako Gabe, njegov prijatelj Jed (Craig Fairbrass) i njegov sin Stevie (Sam Kennard) vode tim vlastitih ljudi kako bi je spasili.

Read more...

Prošlo je 30 godina otkako je George Lucas prvi donio Ratove zvijezda na ekrane naših kina. Doživotni obožavatelj JOHN C. MCDOWELL nazdravlja blockbusteru bogatom duhovnom istinom.

Davno prije u dalekoj, dalekoj galaksiji, nije bilo Boga. Ili barem hodajućeg, govorećeg Boga Starog i Novog Zavjeta, koji tuguje, upozorava, blagoslivlja, zapovijeda, obećava, vidi, čuje i dotiče.

Umjesto Boga, saga Georgea Lucasa Ratovi zvijezda govori o „Sili“. Uzetoj od Priča o moći Carlosa Castanede, ovaj izraz svejedno nosi jasne veze s nešto više prepoznatljivom teologijom. Na primjer, blagoslov 'Neka sila bude s tobom' odjek je starog kršćanskog 'Neka Bog bude s tobom'. Nadalje, glas duha Jedi Učitelja Obi-Wana izjavljuje mladom Lukeu Skywalkeru 'Zapamti, Sila će uvijek biti s tobom', odražavajući Isusovo tješenje svojih učenika: 'I zapamtite, ja sam s vama u sve dane – do svršetka svijeta,' (Mt. 28:20).

Read more...

Možeš riješiti bilo koji problem. Možeš otključati vlastiti potencijal. Ali, kad je svijet tvoj, svi žele dio toga... Je li vrijedno rizika? Što bi ti učinio?

Pilula NTZ omogućuje onome tko ju konzumira pristup u svaki dio svog mozga – može se sjetiti svega što je ikada naučio, može usvojiti nove vještine brže nego ikad prije. Nažalost, ova tableta postoji samo u SF trileru Savršena formula (Limitless). Ali, sam film nas potiče da otvorimo svoj um za intrigantno pitanje: Kako bi bilo postati savršena verzija samog sebe? Eddie Morra (Bradley Cooper) je ambiciozni pisac kojeg muči autorska blokada. Mjesecima nakon njegovog napretka, ništa nije napisao. Nakon što je izgubio svu svoju motivaciju i samopouzdanje, djevojka ga je ostavila. U tom periodu Morra naiđe na svog bivšeg šogora Vernona (Johnny Whitworth), dilera NTZ tableta. Nakon što mu Vern ponudi jednu tabletu besplatno, Eddie postaje ovisan. Njegov uspijeh koji je uslijedio nakon toga privuče pozornost imućnog poduzetnika Carla Van Loona (Robert De Niro), zajedno s nekolicinom sumnjivih likova s namjerom da ukradu njegovu zalihu NTZ tableta.

Read more...

Snimljena na mjestu radnje uz budžet manji od milijun dolara, Čudovišta Garetha Edwardsa nisu tipični film o vanzemaljskoj invaziji. Radnja se odvija u svijetu gdje je prije šest godina NASA-ina svemirska sonda s uzorcima izvanzemaljskog života s Jupiterova mjeseca Europe pala u Meksiko. Nedugo zatim mjesto je moralo biti stavljeno pod karantenu kao Zaražena Zona, koju su poplavila ogromna vodozemna svjetleća bića nalik hobotnicama. No život se nastavlja, te kao što stvoritelj filma objašnjava, 'Nešto je po definiciji neobično samo kratko vrijeme i tada opet postaje uobičajeno.'

Andrew Kaulder (Scoot McNairy) radi u Meksiku kao fotograf za novine zvane Kronika Novog Svijeta. Iako je posve sposoban da snimi fotografije vanzemaljaca nakon njihove smrti, kao i njihovih žrtava te razaranja koja su uzrokovali, ono što on zapravo želi je snimiti bića u akciji. Kad dobiva zadatak da odvede kćer svog šefa Samanthu Wynden (Whitney Able) na obalu kako bi je vratio u Sjedinjene Države, pristaje oklijevajući. Ima još dva dana prije nego što vojska zapečati obalnu liniju na sljedećih šest mjeseci.

Read more...

Vjerujem da većina nas žali za nekim stvarima iz svojeg života. Pogreške koje su se nekad mogle popraviti sada su nepovratne. Povrijedili smo ljude, iznevjerili smo ljude: možda i one najbliže nama.

L'Illusionniste, u režiji Sylvaina Chometa, temelji se na scenariju francuskog glumca i redatelja komedija, Jacquesa Tatija. Napisan je u pokušaju da se pomiri sa svojom udaljenom najstarijom kćeri, Helgom Marie-Jeanne Schiel, iako nije proizveden tijekom njegovog života. [1] 'Priča je o nepovratnom prolasku vremena, te potpuno razumijem zašto nikad nije snimio film,' objašnjava Chomet. 'Bilo mu je to nešto preblisko, radilo se o stvarima koje je znao predobro, te se radije skrivao iza maske svog izvanrednog lika Gospodina Hulota.' Tatijeva najmlađa kći ipak je bila ta koja je dala Chometu dopuštenje da producira film, netom prije svoje smrti u 2001. Sophie Tatischeff nije željela da neki drugi glumac glumi njenog oca kao Iluzionista te je vjerovala da je animacija izvediva alternativa. Odlučila je staviti projekt u Chometove ruke, koji je već tražio dopuštenje da koristi jedan Tatijev isječak za svoj raniji film, Les Triplettes de Belleville.

Read more...

Veliki Mike hoda kao da je svaki korak veliki napor. Glavom i ramenima viši i dobrih par centimetara širi od svih kraj kojih prolazi, odjeven u prljave kratke hlače i majicu kratkih rukava bez obzira na hladnoću, on nosi sve što posjeduje u plastičnoj vrećici. Čini se predobro da bi bilo istinito da bi ovaj sramežljivi autsajder ikad mogao postati jedna od najvećih zvijezda američkog nogometa. No nevjerojatna činjenica o The Blind Side je ta da se ova naizgled fantastična bajka temelji na priči iz stvarnog života.

Kad skitnica Michael Oher (Quinton Aaron) biva primljen u Wingate Kršćansku Školu, to je početak lanca događaja koji će mu preokrenuti život naglavačke. Imućna obitelj Tuohy, koju vodi strogi matrijarh Leigh Anne (Sandra Bullock, u ulozi za koju je dobila Oscara), susreće ga jedne hladne noći dok on traži mjesto gdje će spavati te ga poziva u svoj dom. No ono što počinje kao mali, impulzivni čin velikodušnosti ubrzo eskalira. Otkrivši istinu o Michaelovoj poraznoj situaciji komad po komad, Leigh Anne ga uzima pod svoje okrilje kao zamjenskog sina.

Read more...

Prije nekoliko godina, dok su novinske stupce punili tekstovi o Pasiji i njenom planetarno popularnom redatelju, odlučili smo zajedno pogledati film. Grupica od nekoliko studenata ubrzo je narasla na dvadesetak. Smislio sam "dobar" plan. Ponio sam diktafon i poslije filma planirao, onako uz kavu, na brzinu intervjuirati ljude o dojmovima. Na taj način, mislio sam, dobit ću tekst za web, a usput ćemo se dobro zabaviti. Moj plan ipak nije bio toliko dobar. Kad je film završio, nekoliko ljudi je jednostavno ostalo sjediti u dvorani. Izlazili su polako, u razmacima, neki se uopće nisu micali. Ekipa koja je došla bučno i veselo raspala se u tišini. Svatko je krenuo nekim svojim zamišljenim putem. Moj diktafon je ostao zaboravljen duboko u džepu, a dojmove sam uspio dobiti tek nakon nekoliko dana.

Read more...

Bio sam u Waterstonesu neki dan – i nisam kupio ništa! Nevjerojatan pothvat. No ne zbog toga jer nisam došao u iskušenje. Tolike police krasnih knjiga koje bih mogao pročitati jednog dana…

Jedna od lijepih stvari koje Waterstones radi već godinama, čak prije no što je postao komercijalan i ogroman, je to što daje osoblju priliku da ostavljaju kratke poruke na svojim omiljenim knjigama. Ne sjećam se da li su te male kartice uvijek govorile isto, ali pomalo me dotaklo ovo – ispod svake preporuke, kartica pita onoga tko se uključi da objasni „kako se osjećam zbog ove knjige…“

Hmmm.

Read more...

UVOD

1. PRIVLAČNOST: Što vas je uopće privuklo knjizi? Kako je knjiga reklamirana? Je li to bio čimbenik pri vašem izboru?

2. INTERES: Je li knjiga održala vaše zanimanje za nju? Ako niste uspjeli doći do kraja, zašto ste odustali? Je li bila na razini vašeg uzbuđenja i/ili vaših prvih dojmova i očekivanja?

3. UČINAK: Koji je bio emocionalni učinak knjige? Kako je to postignuto? Jeste li se osjećali kao da se vašim emocijama manipulira ili ste osjećali istinsku empatiju s ljudskim iskustvom?

4. POPULARNOST: Ako je ta knjiga bestseler, što mislite što bi objasnilo njenu privlačnost? Otkriva li njena popularnost išta o duhu tog doba i popularne kulture?

Read more...

„Ono za čim najviše žudimo u ovom svijetu je povezanost. I za neke ljude, to se događa na prvi pogled“, kaže neurotičan Newyorčanin, Wally Mars (Jason Bateman).

Ali to nije način na koji se povezanost zapravo događa. Za nas ostale malo je manje romantično. Komplicirano je i zbrkano. Uvijek se dogodi u najgore vrijeme i u čudnim prilikama. I ono što stvarno želimo reći, nikad ne kažemo.

Read more...

Sažetak

Život je niz događaja. Ovaj čovjek. Ovaj pogled. Svi ovi trenutci se događaju u skladu s planom. Njihovim planom. Ove godine, ako vjerujete u slobodnu volju, ako vjerujete u izbor, borite se za to.

Političar u usponu David Norris (Matt Damon) je inspiriran na izbornoj noći karizmatičnom plesačicom suvremenog plesa imenom Elise Sellas (Emily Blunt). Tri mjeseca nakon toga, igrom sudbine David putuje u istom autobusu kao i Elise, te uzima njen broj telefona.

Kada David stigne rano na posao, naiđe na Odjel za prilagodbu koji “prilagođava” um njegova menadžera kampanje. Ovi tajanstveni agenti love i u konačnici uhvate Davida. U skladištu sve objasne Davidu, ali ga upozoravaju da će mu izbrisati um ako bilo kome kaže tu informaciju.

Read more...

Jedan je od problema ovih dana to da ideja albuma postaje sve šira i šira – zapravo, u zadnjih stotinjak godina, način na koji slušamo glazbu radikalno se mijenjao svakih nekoliko desetljeća (više-manje) – te s izumom novih medija prenošenja, emitiranja i prodaje glazbe, oblik je počeo imati značajan utjecaj na kontakt (bilo kroz vremenska ograničenja, kvalitetu zvuka i lagodnost slušanja).

Tako sada kada imamo file-sharing (zakonito ili ne), mogućnost kupnje mp3-ja te tako sposobnost da sami stvaramo svoje playliste, mnogi vide da se važnost ideje 'albuma' smanjuje. Ipak, jasno je da se umjetnici trenutno drže ovog formata – skupa pjesama koje traju između 35 i 70 minuta. Volio bih otkriti kakva misao je spojila te pjesme u različitom redu u kojem su predstavljene. Mogli biste ovo nazvati kanoničkim pristupom!

Read more...

Devetnaestostoljetna i dvadesetostoljetna filozofija uvelike je egzistencijalna filozofija. To – pojednostavljeno rečeno – znači da predmet spoznajnog nije više toliko esencija nego egzistencija. Drugim riječima, dolazi do svojevrsnog okreta od racionalističkog načina mišljenja koje izjednačuje zbilju s objektom mišljenja prema neposrednom iskušavanju zbilje s naglaskom na nutarnjem i osobnom karakteru čovjekova iskustva.

Read more...

Iako se smatra da je djelo Pobunjeni čovjek središnje mjesto Camusova opusa, roman Kuga je posebno znakovit imamo li na umu književnu artikulaciju teodicejske problematike. Taj je roman zapravo svojevrsna reakcija na Braću Karamazove. Dodjeljujući 1957. godine Nobelovu nagradu A. Camusu, Švedska akademija je odlučila nagraditi «jedno važno književno djelo koje iznosi na vidjelo pitanja što se danas postavljaju ljudskoj savjesti». Roman započinje opisivanjem štakora koji izlaze iz svojih legla i ugibaju po ulicama sjevernoafričkog grada Orana u kojem izbija epidemija smrtonosnog oblika kuge. Grad zatvara svoja vrata za promet i tako postaje simbolom zatvorenog svemira, svemira bez Boga. Kuga uzrokuje strahote – fizičku i mentalnu bol. A zlo nije, piše Camus, po ljudskoj mjeri, pa čovjek drži da je to nešto irealno, ružan san koji će proći. Ali uvijek ne prolazi nego se nastavlja, a prolaze ljudi i to ponajprije humanisti, jer nisu poduzeli mjere opreza. Podrijetlo kuge nije poznato, a ipak postaje svakodnevni usud stanovnika Orana. Nema načina da se ona izbjegne. Stoga kuga postaje simbol same smrti, jer je poput smrti neizbježna. Camus na takvoj pozadini prikazuje reakcije mnoštva likova.

Read more...

Dakle, na početku naznačena Leibnizova teološka teodiceja, vidjeli smo, opvrgava se u romanima Dostojevskog i Camusa. Međutim, ni Dostojevski ni Camus nemaju ništa zajedničkog sa stoičkim, odnosno istočnjačkim rješenjem problema patnje bezuvjetnim podvrgavanjem usudbenom redu svijeta i nastojanjem pojedinca (mudraca) da stekne neosjetljivost. Dostojevski i Camus ističu aktivnu ljubav i djelotvorni fatalizam. To zapravo znači da vjera u Boga podrazumjeva dijalektični odnos znanja i neznanja, jer Bog nije i ne može biti objekt spoznaje, Bog nije neko najviše biće nalik drugim bićima. Vjera u Boga moguća je jedino činom odvažnosti koji nam omogućuje da prihvatimo Boga u tjeskobi dvojbe. Siloviti ulaze u Kraljevstvo nebesko, govori Isus.

Read more...

Rad na svom posljednjem romanu Braća Karamazovi Dostojevski je započeo u ljeto 1878. godine u doba intezivnih susreta s tada mladim filozofom i mistikom V. S. Solovjovom. S njime je jednom prilikom posjetio poznati Optin manastir, koji su u traganju za izvornom duhovnošću posjetili i Gogolj i Tolstoj. U razgovorima sa Solovjovom bilo je zamišljeno da Dostojevski napiše roman temeljen na ideji Crkve kao «pozitivnom društvenom idealu». No, zamisao za fabularnu osnovicu Dostojevski je izgradio četiri godine prije tog razgovora, prateći u tisku rasplet zamršenog sudskog slučaja obitelji Iljinski: stariji je sin deset godina nedužan robijao zbog optužbe za oceubojstvo, da bi tada mlađi brat priznao da je on izvršio zločin i podmetnuo dokaze za optužbu starijeg brata.

Read more...

Podizanjem buke postavši opet predmetom glasnog javnog i političkog govora, zasigurno je samo pitanje vremena prije nego stranice WikiLeaks i Julian Assange dospiju do Hollywooda. Sjajan primjer triler-novinarstva iz Hollywooda pruža film Probuđena savjest (The Insider) Michaela Manna (1999.), s Al Pacinom i Russellom Croweom u glavnim ulogama. Mnogo domišljatiji od Svih predsjednikovih ljudi (All the President’s Men; film koji se bavi temom Watergatea), Probuđena savjest hvata se u koštac s prastarim pitanjem koje se vjerojatno postavlja još od Platonove Države: Je li istina važnija od osobne sreće i društvene harmonije? Takvu vrstu pitanja postavljaju najveća književna djela te ponajbolji filmovi; a zanimljivo je da su često najbolji filmovi ove vrste temeljeni na stvarnim životnim pričama.

 

Read more...

Labuđe jezero je prekrasna, tragična priča. Profinjeno umijeće baleta senzitivno opisuje i radost i muku njegovih glavnih junaka. Čajkovskijeva uspjela kompozicija glazbe izražena plesom govori o ljubavi između princa i proklete princeze, koja je prikovana uz zlog čarobnjaka. U njihovoj borbi da ju oslobode od njenog zarobljivača, shvaćaju da je njihov jedini izlaz skok u smrt.

Kad u Crnom labudu Darrena Aronofskyja umjetnički redatelj jedne baletne škole u New Yorku najavi da će Labuđe jezero biti glavna predstava sezone, počinju kružiti glasine među plesačima. Tko će dobiti ulogu bijelog labuda i njenog crnog pandana? Jedna od tih plesačica je Nina Sayers (Natalie Portman), sramežljiva, nevina balerina koja živi pod strogim nadzorom svoje poremećene majke. Erica Sayers (Barbara Hershey) je nekoć bila balerina, ali je žrtvovala svoju karijeru da bi rodila Ninu. Ogorčena i neurotična, sada živi svoj život preko Nininih iskustava, te održava nezdravi utjecaj nad svojom kćeri.

Read more...

Svako ljudsko biće osjeća potrebu za ljubavlju i slobodom. Ali svatko od nas će uložiti različitu količinu truda da bi ih postigao. Što osoba više želi osjetiti ljubav i slobodu, to će dalje ići da bi ih dobila. Jeanne (Émilie Dequenne) je mlada Parižanka koja živi s majkom Louise (Catherine Deneuve). U svojoj indiferentnoj potrazi za poslom Jeanne upoznaje Franka koji je hrvač te se bavi rolanjem kao i ona (Nicolas Duvauchelle). Iako Louise smatra Franckov izravan pristup agresivnim, Jeanne se divi njegovoj odlučnosti da učini sve što je potrebno da postgne svoje ciljeve. Franck i Jeanne se ubrzo zaljube i počnu živjeti zajedno. Iako Jeanne nije svjesna toga, njihov stan leži iznad skladišta u kojem se čuva droga.

Read more...

Imate još devedeset minuta života i ne možete otići nikamo niti se ikako spasiti. Što ćete raditi? Koga ćete nazvati? Paul Conroy (Ryan Reynolds), američki vozač kamiona koji radi u Iraku u 2006. godini, budi se zakopan u drvenom lijesu samo s nekoliko svjetala, mobitelom, čuturom za vodu i nožem. Koristi telefon za razgovor s nekoliko ljudi, uključujući svoju suprugu, majku, svog zarobitelja Jabira (José Luis García Pérez), svoje zaposlenike i nekoliko vladinih službenika, pogotovo Dana Brennera (Robert Paterson), zapovjednika Grupe za rad s taocima.

Read more...

Kako sijete tako ćete žeti

Kako utječemo na budućnost? Kakvo naslijeđe ostavljamo onima koji dolaze poslije nas? Iron Man 2 se vraća životu milijardera kao Tony Stark (Robert Downey Jr.), šest mjeseci nakon svoje izjave na kraju prvog filma: „Ja sam Iron Man“. Tony je obnovio svoju tvrtku Stark Expo, što se nije dogodilo od 1974., s ciljem da pronađe način kako omogućiti da najbolji i najpametniji muškarci i žene na svijetu i korporacije ujedine svoje izvore i podijele zajedničke vizije da bi za sobom ostavili bolju budućnost. Istovremeno, suočava se s naslijeđem svoga oca kojeg je uvijek doživljavao kao hladnog i proračunatog čovjeka. Howard Stark (John Slattery) je svojim postupcima ostavio za sobom ogorčenog sina i čovjeka željnog osvete obitelji Stark.

Read more...

Postoje li stvari u vašem životu koje ste činili, ili ih sada činite, zbog kojih se osjećate krivima?

Kako pomirujete te osjećaje krivnje? Možda tražimo načine kako ugušiti krivnju koju osjećamo, ili poduzimamo pozitivna djela za koja vjerujemo da će iskupiti počinjeno zlo. Ovaj pristup sviđa se stanovnici New Yorka Kate (Katherine Keener). Kate i njen suprug Alex (Oliver Platt) vode uspješan posao. Kupuju namještaj od ljudi čiji su roditelji nedavno preminuli i koji nisu svjesni njegove vrijednosti, pa ga prodaju u svojoj trgovini po stvarnoj cijeni. Njihov posao je tako uspješan da su uspjeli kupiti stan od mrzovoljne devedesetogodišnje susjede, Andre (Ann Guilbert). Ali, ne mogu preurediti dva stana u jedan sve dok je Andra živa.

Read more...

391. godine nove ere grad Aleksandrija prolazio je kroz masivni prevrat na početku Srednjeg vijeka. Do tog je trena grad cvjetao od raznolikosti ljudi koji su mu bili privučeni. Dolazili su iz mnogih različitih mjesta donoseći svoje filozofije i uvjerenja kako bi doprinijeli šarenilu Aleksandrije.

Hypatia (Rachel Weisz) živi u ovom svijetu gdje se različite perspektive toleriraju i proučavaju. Ona je kćer Theona (Michael Lonsdale), posljednjeg upravitelja druge Aleksandrijske Knjižnice.

Read more...

Događaju li se stvarna čuda? Ako da, zašto Bog ozdravlja neke, a druge ne? Je li mu stalo? Ima li kontrolu? Pitanja koja Lourdes otkriva su neugodna, te ih likovi koji ih postavljaju čine još neugodnijima, pošto svaki od njih nosi sa sobom fizičku ili emocionalnu bol. Sylvie Testud (u predivno nenapadnoj izvedbi) utjelovljuje svoj lik Christine, zgodnu mladu ženu, prikovanu za kolica multiplom sklerozom, koja se pridružuje hodočašću u francuski katolički grad poznat po navodnim ozdravljenjima.

Read more...

Print
PDF

Umjetnica: Anna de Vries

Naslov serije: 'The art of reflection'

STEP: Kako je nastala ova serija radova?

Anna: Počelo je sa slikom koju sam nazvala “This is for my glory” (Ovo je za moju slavu). Inspiraciju za sliuk sam dobila dok sam prolazila kroz teško razdoblje. Osjećala sam da mi Bog govori da u takvim tamnim vremenima svjetlo postaje vidljivo.

Nakon što sam dobila mnoge pozitivne kritike o ovom stilu slikanja odlučila sam napraviti seriju radova koristeći istu tehniku i glavnu temu. Da bi dobila jedinstven stil kombiniram crnu indijsku tintu i crveni ecoline.

Read more...

Sažetak

Društvena Mreža ocrtava stvaranje Facebooka, fenomenalno uspješnog websitea za društveno umrežavanje. Nakon što je tek prekinuo s djevojkom, genij računalnog programiranja i preddiplomac s Harvarda Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg) baca se na novi projekt. U jednoj noći kodira program koji se zove „Face Mash“, koji omogućava ljudima da poredaju i procijene fotografije lica svih djevojaka na Harvardu. Kao rezultat toga Mark dobiva šest mjeseci akademske uvjetne kazne, te stječe ugled među vršnjacima.

Read more...

Kad kažu da nešto ne možeš, kad te zadržavaju, ne slušaj. Živi po vlastitim pravilima. Izrazi se. Istraži mogućnosti. Pusti se. Ovi citati iz Jedi, Moli, Voli nude nam omamljujuću šansu za slobodom od svih obveza. Liz (Julia Roberts) doslovno odlijeće od svoje brakorazvodne parnice, problematične veze za oporavak i vlastite depresije. Napušta svoj dom u New Yorku kako bi godinu dana tražila užitak u Rimu, posvećenost u Bombaju te ravnotežu između tog dvoje na Baliju.

Read more...


Kakvi su ljudi zapravo u srcima? Kakva je naša urođena priroda? O ovom pitanju raspravlja se već stoljećima. Neki se zalažu za to da je ljudska priroda 'uglavnom dobra, ali se može natjerati na loše putove vanjskim pritiskom'.[1] Drugi su predložili da smo rođeni kao 'prazna ploča' bez ikakvog unutrašnjeg moralnog čuvstva; jednostavno prikupljajući stvari od roditelja i drugih utjecaja iz svijeta oko nas. A treći su predložili da smo priklonjeniji zlu nego dobru. Tako nam ostaje pitanje: jesmo li dobri, zli, ili smo negdje između toga? Odvijajući se u svijetu gdje je civilizacija kakva je nama poznata potpuno uništena, Cesta istražuje ovo pitanje, predstavljajući 'nepokolebljivo ispitivanje ljudi u njihovim najgorim trenucima – i u najboljim.' [2]

Read more...


Nisam potpuno sigurna u to što čini nekoga fenomenom, no bilo tko tko je uspio osvojiti 62 glazbene nagrade u dvije godine te je proizveo jedan jedini „Feat. Beyoncé” singl mora biti nešto slično tome. Lady Gagu obožavaju trač-kolumne zbog njenih ludorija na pozornici i izvan nje: zbog njene šokantno zarazne glazbe, njenog skandaloznog smisla za modu i njene apsurdnosti. Prošle godine Forbes ju je naveo kao četvrtu najmoćniju slavnu osobu u svijetu. Ako je bilo tko u Britaniji usprkos svemu ovome uspio ne čuti za nju, komentari Mikea Stocka ubacili su je ponovno na naslovnice u kolovozu.

Read more...

Dom Cobb (Leonardo DiCaprio) je vrlo neobičan kriminalac. Zajedno s pragmatičnim Arthurom (Joseph Gordon-Levitt), plaćen je da provaljuje u snove i „izvlači“ poslovne tajne. Ali, Cobb postaje umoran. Dok ga progoni sve zlokobnija prisutnost njegove mrtve supruge Mal (Marion Cotillard), koja upada u njegova podsvjesna putovanja, on ne želi ništa više nego da se vrati kući i ponovno vidi lica svoje djece.

Read more...

Oskarom nagrađeni film „Milijunaš s ulice“ (Slumdog Millionaire, 2008) na potresan način oslikava uobičajeno nasilje koje prati živote gradske sirotinje.

Indijska društvena elita smatra potonje kao nacionalnu sramotu, istovremeno se oslanjajući na njih u obavljanju svakodnevnih poslova, poput izgradnje svojih kuća i održavanja svojih poslovnih prostora čistima. Političari, „filmaši“ i masovni mediji hine nepostojanje siromašnih, sve dok ne dođe novi krug izbora ili ne izbiju komunalni neredi...Pitam se je li ovaj film još jedan način da se siromašni izrabljuju u korist bogatih...

Read more...

Zanna, naša šestogodišnja kći, je trenutno opčinjena filmom High School Musical (što nije dobar znak za njenu budućnost). To znači da ga moramo slušati u autu poprilično često. Problem u tome je što pjesme jako lako uđu u uho i teško ih je izbrisati iz mozga (možda je Cilit bang jedino rješenje). Hahaha

Zadovoljstvo mi je reći da je amaterski film, Jednom, nešto potpuno drugačije. Nevjerojatno je čak i spomenuti ta dva filma u jednom dahu. Rachel i ja smo ga pogledali sinoć i ostali smo zapanjeni.

 

 

Read more...

U ne tako skoroj budućnosti mašine postaju samosvjesne. Kako bi spriječile da ih itko ugasi, kreću u pohod eliminiranja jedine prjetnje - čovjeka. Bacaju svjetsku artiljeriju atomskih bombi na zemlju, i u tzv. "sudnjem danu" uništena je većina ljudi.... Napredni androidi, letjelice i ostali roboti uništavaju ostatke čovječanstva...

Read more...

Šest stranaca, studentica matematike Leaven, policajac Quentin, doktorica Holloway, arhitekt Worth, poznati kriminalac Rennes i autistični Kazan se probude u labirintu koji je sačinjen od mnoštva soba kockastog oblika. Sve su kocke potpuno jednake samo ih boja razlikuje. Problem je u tome što neke sobe sadrže smrtonosne zamke.

Nakon nekog vremena shvate da postoji određeni algoritam po kojem mogu bez pogreške pogoditi u kojoj sobi je zamka.

Read more...

Je li novac ekvivalent svemu ostalom u našim životima? U filmu je prikazana velika istina: novac nije svrha života, novac je jedna od životnih potreba, a ne svrha. Ako ga stavimo u centar naših života uništiti će sve ostalo.

Chicago je mjuzikl koji se mora pogledati! Film u kojem je pokazano ono najbolje od filmske industrije danas – od scene, glumaca, glazbe - predivno.

Read more...

U sklopu studetske konferencije "izvan kutiJA" promišljali smo o tome kako nas društvo oblikuje i u kojim kutijama se nalazimo... Film ničija zemlja govori o dvije osobe koje nisu željele rat, ali su se našle usred njega, na suprotnim stranama, u suprotnim kutiJAma, ali u istom rovu.

Read more...

Kad gradonačelnik Londona počne pisati o izvanzemaljcima, kao što je to Boris Johnson učinio u britanskom Telegraphu, znate da se nešto izvanredno dogodilo. (Usput, da stavimo politiku na stranu, Borisova kolumna je predivno malo zadovoljstvo!). Međutim, čini se da smo oboje osjetili potrebu da nešto naškrabamo nakon što smo vidjeli najunosniji film ovog eona.

Sljedeće nikako nije iscrpna analiza tog filma. Gomila drugih ljudi je to već napravila. Čak im se i Vatikan pridružio. Ovdje su samo neke istaknute misli koje su mi pale na pamet. ALI PAZITE SE – ima nekoliko SPOJLERA!

Read more...

Jeste li u lakoj ili teškoj kategoji aktivnih ili pasivnih gledatelja?

Nije veliko otkriće da ono što promatramo očima utječe na naše raspoloženje i naše živote. Kada idemo u kino, dugujemo si više od pojednostavljenog “to je bio odličan film” ili “to je bio loš film”. Moramo si razjasniti zašto je ujecao na nas.

Pokušajmo postaviti sljedeća pitanja:

  1. Je li bio originalan i domišljat ili je obrađivao stare ideje?

    (Pakleni šund je bio originalan u svojoj narativnoj metodi i sekvenci, dok je Dan nezavisnosti bio dojmljiv samo po svojoj predvidljivosti.)

    Read more...