Je li novac ekvivalent svemu ostalom u našim životima? U filmu je prikazana velika istina: novac nije svrha života, novac je jedna od životnih potreba, a ne svrha. Ako ga stavimo u centar naših života uništiti će sve ostalo.

Chicago je mjuzikl koji se mora pogledati! Film u kojem je pokazano ono najbolje od filmske industrije danas – od scene, glumaca, glazbe - predivno.

Radnja

Chicago je grad u kojem ima dovoljno mjesta samo za jednu pjevaću zvijezdu. Velma Kelley (Zeta Jones) diže cijeli grad na noge. Kada zbog ubojstva svojeg nevjernog muža i partnerice završi u zatvoru postaje jos veća zvijezda. Novine vole skandale, a da to prođe glatko i uspješno pobrinuti će se najpopularniji odvjetnik u gradu Billy Flynn (Gere).

Roxie Hart (Zellweger) je nadobudna mlada žena koja, dolazi u grad sa željom da postane zvijezda. No nije sve ispalo kako se nadala – oženjena je sa jednostavnim i iskrenim automehaničarem i živi u malom stanu. Ne tako blještavo. No kada zbog ubojstva svog ljubavnika završi na sudu, Billy prepoznaje priču za naslovne stranice. Roxie preko noći postaje miljenica javnosti. U Chicagu je ubojstvo postalo dio zabavne scene...

To je dakako pomrsilo Velmine planove. Slijedi bitka za slavu u kojoj će obje zvijezde učiniti što god treba kako bi se pojavile na naslovnoj stranici...

Mediji

U filmu je medij prikazan kao dobro podmazana mašina sa kojom se lagano može manipulirati. Billy pomoću medija i oslobađa svoje klijente - ako manipulira medijem manipulira i ljudima u poroti. Iako nismo u Chicagu, i nemamo toliki intenzitet medijskog društva, koliko smo svjesni da živimo pod utjecajem medija? Određuju li mediji istinu?

Istina

Ukoliko Roxie uspije u novinama prikazati ubojstvo kao zasluženo, emocionalno ubojstvo porota će progledati kroz prste. Sa druge strane najvjerojatnije nevina djevojka iz mađarske biva obješena jer nije imala dovoljno novaca da plati Billy Flynn-a za odvjetnika. Istina, sloboda, život, zapravo sve moralne vrijednosti su podređene novcu.

Pojedinac

Glavni likovi žele samo jednu stvar – postati najslavniji. Spremni su učiniti sve, umrijeti u svakom pogledu kako bi došli do samog vrha. A što onda? Onda ih netko pregazi i nađe se na naslovnoj stranici. Tada se oni bacaju dublje i umiru jos više kako bi privukli pažnju medija i tako to ide bez nagovjeska kraja.

Sa druge strane pojedinac koji je dobronamjeran i ne gazi druge ispred sebe, je ostavljen praznih ruku. Roxy-jin muz je «nevidljiv čovjek». Iako se je htio žrtvovati zbog Roxie pred policijom i dao je sve što je imao da plati Billy Flynn-a ona mu laže, iskorištava ga i napušta.

Konačna smrt Roxie je prikazana u sceni u kojoj nakon slave pokušava dobiti posao na nekoj skromnoj audiciji i sreće Velmu koja joj nudi suradnju

Roxie: Ne bi mogla nikada raditi s tobom - mrzim te

Velma: E pa ja znam jedan posao u kojem to ne predstavlja problem...

Ona umire – u velikom sjaju popraćena pljeskom oduševljenih gledatelja....

Sa druge strane populacija Chicaga je prikazana kao divlje društvo, društvo u kaosu. To možda i nije toliko očito jer smo se donekle i navikli na takvu sliku. Prizori u kojima ljudi histerično kupuju stvari iz Roxijinog doma, gaze jedan preko drugoga kako bi je vidjeli, a u drugom trenu trče za nekim/nečim drugim može biti satirika upućena 50-tima prošlog stoljeća, ali u ovom filmu nije riječ o humoru. Beščutnost pojedinca ali i cijelog društva je prikazana fantastično direktno, zamotano blještavilom i sjajem... preko ruba.

Predivna scenografija i fantastična glazba naglašava glamur i ljepotu novca i slave. No glavni glumci su morali platili svime što su imali kao osobe kako bi to na kratko posjedovali. Novac kao da je klizio niz prste i njihovom umiranju se nije vidjelo kraja. Kao da film želi poslati snažno upozorenje gledaocima. Da li je novac ekvivalent svemu ostalom u našim životima? U filmu je prikazana velika istina novac nije svrha života, novac je jedna od životnih potreba, a ne svrha.

Ako ga stavimo u centar naših života uništiti će sve ostalo.

«Ja sam put istina i zivot.»

«Tko pije od moga izvora nikada neće ožednjeti.» Isus

 

Ivan Kovačević Jr.