Za one od nas koji studiramo, vrijeme ispita je vrlo stresno i teško. Nekim ljudima je vrijeme ispita tako strašno da postanu bolesni jer:

Ako ste zaista bolesni zbog ispita, zabrinuti ili depresivni, nemojte skrivati svoje osjećaje. Razgovarajte s nekim o tome. U nekim kulturama ljudi misle da je pogrešno podijeliti svoje osjećaje i brige s drugima. Ali to je jedini način dobivanja pomoći.

U Velikoj Britaniji se koristi izreka: “Izgovoreni problem postaje upola manji”. Stoga morate pronaći nekoga s kim možete podijeliti svoje probleme. Možda možete razgovarati s prijateljem ili nekime iz vaše obitelji ili s profesorima na fakultetu (školi) ili s liječnikom. Ako vam jedna osoba ne pomogne, tada pitajte neku drugu. Ako se osjećate jako očajnima, pogledajte našu stranicu pod naslovom “strah i zabrinutost”.


Kako proći kroz razdoblje ispita

Evo 10 naputaka koje su sastavili edukacijski psiholozi:

  1. Potražite pomoć: pitajte profesora ili mentora o tome kako sažeti gradivo te kako steći stručnost u polaganju ispita.
  2. Uzimajte kratke stanke tijekom učenja. Ako vam je um umoran, neće dobro pamtiti.
  3. Planirajte svoje učenje: ponavljajte u onim trenucima kada znate da ćete najbolje raditi.
  4. Čuvajte zdravlje: dovoljno spavajte, jedite razumno.
  5. Vježbajte: potrebna vam je tjelovježba da biste dobro učili. Šetajte, trčite, bavite se sportom - što god uživate činiti.
  6. Budite pozitivni: prestanite razmišljati o budućnosti i padu na ispitu.
  7. Učinite najbolje što možete: nitko ne može učiniti više od toga.
  8. Budite na oprezu: ako se osjećate bolesni, razgovarajte s nekim o vašim brigama.
  9. Ne budite previše opušteni! Određena količina stresa potiče vas da naporno radite za ispite.
  10. Budite razumni: ako vas uznemirava razgovor s prijateljima o ispitu nakon što je završio, nemojte to činiti! Zapravo, nemojte niti tazmišljati o ispitu koji je iza vas. Što je učinjeno, učinjeno je. Ne možete promijeniti što je napisano!
Ovome savjetu bismo dodali:

Ako učite na večer, nemojte otići u postelju odmah nakon toga. Vaš um će se i dalje “vrtiti” i razmišljati previše. Uradite nešto drugo, možda se prošetajte ili vježbajte. Odaberite nešto što će vas opustiti i potaknuti da razmišljate o drugim stvarima.

Ne morate se suočavati s ispitima sami. Bog vam može pomoći. Potražite ga. On vam može biti prijatelj.

 

 


Posjeti našu stranicu "Pronađi odgovor". Bog nam pomaže u svakodnevnom životu.