Život 90-tih može biti pun stresa. Liječnike posjećuje sve više ljudi sa simptomima stresa. Neki od njih su pogoršani odnosi s ljudima, ponestajanje daha, gubitak tjelesne težine ili uzimanje hrane kao utjehe, nedostatak sna i depresija.

Stres može započeti ili pogoršati mnoge fizičke bolesti.

Jedan od glavnih razloga za stres je posao i problemi vezani za posao. Ljudi su često prisiljeni raditi više i dulje. Ali stres također može rezultirati iz učenja u školi ili na fakultetu, ili bilo koje teške situacije.

Kako pobijediti stres

To nije uvijek lako! Kao i kod svakog drugog problema, važno je pronaći nekoga s kim možete razgovati. Ukoliko su simptomi loši, tada biste trebali potražiti pomoć, čim je prije moguće, od liječnika, stručnjaka za zdravlje ili drugog savjetnika. No, postoji puno toga što možete učiniti sami:

  1. Sjednite s prijateljem ako možete i razgovarajte o problemu. Ustanovite koje stvari u vašem poslu ili životu uzrokuju stres. Čak i samo razgovor može donijeti olakšanje stresnog stanja.
    (Da biste sagledali situaciju jasnije, pomoći će vam ako napišete na papir spisak svih stvari koje bi mogle biti problem. Postoje li načini da se odstrani bilo koji od ovih problema iz vašeg života?)

  2. Razmislite - postoje li odgovornosti u vašem životu ili poslu koje ne trebate imati ili koje bi se mogle odložiti?
    (Jeste li takva osoba koja preuzima više obveza nego što bi trebala?)

  3. Možete li pronaći bolje načine rješavanja stresnih situacija u vašem životu? Možda nisu tako važne kakvima se čine?
    (Možda je vaša reakcija na situacije problem, a ne stvari same po sebi?)

  4. Ove stvari se čine većima nego što to stvarno jesu, ali možda postoji mogućnost da se zadrže u svojoj naravnoj veličini.

  5. Naučite pronalaziti načine opuštanja i razmišljanja o drugim stvarima.


Radni naputci

Naučite postavljati prioritete (tj. na prvo mjesto stavljati najvažnije stvari). Kako? Na početku dana zapišite na papir sve što planirate napraviti toga dana - spisak “ZA UČINITI”.

Poredajte poslove prema važnosti.
  1. “A” mora biti završeno danas.
  2. “B” može čekati do sutra.
  3. “C” može čekati par dana.
  4. “D” je li to stvarno potrebno?

Potom izvršujte zadatke prema vašem spisku važnosti, započevši sa zadacima s oznakom “A” odmah.

Na kraju dana, nemojte brinuti o stvarima koje niste uspjeli napraviti.

Stavite ih na spisak za sutrašnji dan, dajući im možda drugačiju važnost. Potom ih zaboravite do slijedećeg dana! (Ova mala ideja je tako učinkovita da mnoga poduzeća plaćaju velike sume novaca Agencijama za Savjetovanje koje predlažu ovaj način djelotvornosti!)


Što još?


Ima li još nešto?

DA. Više ne morate biti takve bitke sami. Moguće je pronaći novu snagu za život i potpuno novi način pogleda na život. Mi smo otkrili da Bog može biti osobni prijatelj koji nas može voditi kroz teška razdoblja u životu.

On nam obećava poseban mir koji se ne može pronaći nigdje drugdje.

Više ne morate biti sami!



Posjeti našu stranicu "Pronađi odgovor". Bog nam pomaže u svakodnevnom životu.